Cliënt

ReumaNederland

Services

Campagneconcept, webdesign, PR, Social

Hoe je door te zingen dichter bij elkaar komt.

2 miljoen Nederlanders leven dagelijks met de beperkingen die reuma nog steeds met zich meebrengt. Aan de buitenkant kun je meestal niet zien dat zij dagelijks pijn hebben en dat extreme vermoeidheid hun wereld kleiner maakt. Daarover praten wordt vaak als lastig ervaren.

De vraag
Geef reumapatiënten een aanleiding om over hun ziekte te praten.

Ons antwoord
Ter gelegenheid van WereldReumaDag vroegen we soulmuzikant en reumapatiënt Jared Grant om het nummer ‘Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder’ van Ramses Shaffy opnieuw uit te brengen. Het lied vat heel goed samen wat reumapatiënten dagelijks meemaken. Het ene moment kun je de hele wereld aan, het andere moment kom je de trap niet op. Naast Jared en zijn band vroegen we een koor van mensen met reuma om aan de muziekvideo deel te nemen. Op 12 oktober 2018, op WereldReumaDag waren Jared en ambassadeur Anita Witzier te gast bij Koffietijd en werd het nummer voor het eerst live op televisie gespeeld.

Door middel van een activatie kon iedereen in een online geluidsstudio het refrein met Jared meezingen. Zo ontstond er een imposant online koor.

Het resultaat
Onze campagne deed precies wat we voor ogen hadden. Het bracht reumapatiënten en hun omgeving dichter bij elkaar én het hielp veel reumapatiënten over de drempel om over hun ziekte te praten.

 

Kan jouw merk wel een beetje actie gebruiken? Contact >>