230V_BANK-WIDE-kopie-1-2500x600

Account/Project Manager

Hallo, wij zijn Big-Amsterdam. Een creatief bureau, gebouwd voor de wereld van vandaag. We zijn op zoek naar een nieuwe toevoeging aan het team; een Project Manager die klaar is voor een meer klantgerichte rol, of een Account Manager die op zoek is naar een nieuwe uitdaging en niet bang is om de projectmanagement aspecten op zich te nemen. We geven je veel vrijheid en zelfstandigheid bij Big Amsterdam. Maar, eerlijk is eerlijk ook veel verantwoordelijkheden. Wij zijn een full-service creatief bureau dat mensen en merken in beweging zet. We komen graag in contact met iemand die intrinsiek gemotiveerd is om het beste voor zowel klant als bureau te realiseren. Die gemotiveerde accountmanager die zelfstandig projecten op de rit kan zetten.

In deze leuke rol zul je nauw samen werken met de Client Service Director, het voortouw nemen bij het beheren van commerciële projecten en voort te bouwen op bestaande klantrelaties. Je werkt samen met het creatieve team, de productie, de ontwerpers en, indien nodig, met onze collega's in Londen. Je hebt een breed overzicht over campagne- en accountbeheer, inclusief het genereren van ideeën, het beheren van kosten en tijdlijnen, het onderhouden van contacten met en samenwerken met externe leveranciers en het beheren van creatie en productie. Onze klanten variëren van MKBbedrijven tot toonaangevende Nederlandse en internationale merken. Dit alles met een interessante mix van creatief werk, campagnebeheer en prestatiemarketing.

1. Accountbeheer
– Verantwoordelijkheid voor project- en klantoutput
– Samenwerken met interne en externe relaties, waaronder projectmanagers, designers en bureaupartners.
– Verantwoordelijkheid nemen voor het plannen en beheren van interne workloads
– Je neemt verantwoordelijkheid voor het leveren van effectieve campagnes via verschillende kanalen met strakke deadlines en binnen het budget
– Effectieve communicatie over deliverables en lopende campagnes met het hele bureau
Goede relaties opbouwen met je collega’s, de verschillende afdelingen, leveranciers en expertiseteams in Londen / Newbury en Bath. (de overige locaties van Big Group).
Realiseren van projectdeadlines en zorgen dat je collega’s blijven lachen.

2. Klantbeheer
– Bouwen aan relaties met klanten en kansen identificeren om onze klanten nog beter te maken.
– Het managen van bestaande relaties en samen met de klant briefings formuleren om samen met je andere collega’s het mooiste werk voor de klant te maken.
– Zelfverzekerd vergaderingen leiden, presentaties geven en rapporteren over het succes van de geïntegreerde campagnes die we met elkaar maken.
Tevredenheid van klanten met behoud van gezonde marges.
Op de hoogte blijven van de wensen van de klant en proactief aan zijn behoeften voldoen. Suggesties doen waar je denkt dat je een verschil kan maken.
Laten zien dat je de doelstellingen van de klant begrijpt en om kan zetten in concrete projecten.
Je laat zien dat je de verwachtingen van de klant kunt overtreffen en toch binnen budget kan blijven.

3. Business development
– Groei en ontwikkel bestaande accounts door nieuwe zakelijke kansen te zoeken en vertalen naar briefings
– Maak deel uit van pitch-teams indien van toepassing
Creëren van nieuwe kansen met bestaande klanten (bijv.extra projecten / activiteiten)

4. Organisatie
– Bespreek en realiseer een duidelijke inbreng van klanten in termen van verwachte leveringen, planning verwacht en debrief aan klanten na afstemming met creatief, creatief uitvoering en/of prestatie marketingteam
– Klantbehoeften overbrengen in goed uitgelijnde interne planning (planningstool maandag en/of excel)
– Stuur aanbiedingen en beheer de opvolging met behulp van ons CRM-systeem
Actueel en duidelijke planning per klant
Duidelijke, gestructureerde en goed beheerde opvolging

5. Financiele en analytische rapportage
– Ondersteuningsteam met financiële verantwoordelijkheden zoals budgettering en afstemmingen
– Je verzamelt vanuit meerdere gegevensbronnen informatie om bruikbare inzichten te geven.
– Maak vakkundig gebruik van analytische programma’s en tools voor partijinzicht (bijv. Traction Next, Synthesio, GA en sociale rapporten) Nauwkeurige afstemmingen en budgetbeheer

Essentieel:
– In staat om briefings helder te maken bij klanten en te vertalen naar interne planningen.
– Zelfstandige en volwaardige gesprekspartners voor klanten op senior niveau, ook al kun je altijd vragen om support van een ervaren collega.
– Je bent in staat om een project/campagne te managen van start/brainstorm tot en met campagne-analyse, inclusief beheer van tijdlijnen en budgetten.
– Kennis van KPI’s en vermogen om ze correct in te stellen, te bewaken en te analyseren.
– Sterke en professionele communicatieve vaardigheden op een nuchtere manier (zowel schriftelijk als mondeling) en vaardigheden in contact met onze klanten (prettig in contact met interne en externe belanghebbenden)
– Je weet je mannetje/vrouwtje te staan in een dynamische omgeving.
– Mogelijkheid om te multitasken, prioriteiten te stellen en meerdere projecten tegelijkertijd te managen
– Vermogen om een presentatie/voorstel duidelijk en gepassioneerd over te brengen
– Scherp oog voor detail en in staat om feedback op hoog niveau duidelijk te verwoorden en vertalen naar acties
– Goede beheersing van de Engelse taal
– Digitale marketing en sociale media verhogen je hartslag (door enthousiasme en niet omdat je er stress van krijgt)
– Minimaal 2 jaar ervaring in klantenondersteuning of projectmanagement.
– Ervaring met Word, Excel, PowerPoint en Outlook

Niet noodzakelijk maar zou wel heel fijn zijn:
– Ervaring in een digitaal marketingbureau
– Taalvaardigheden in het Duits, Frans of Italiaans zijn een voordeel (naast Nederlands en Engels)
– Sterke projectmanagementvaardigheden

Essentieel:
– Goede organisatorische vaardigheden en het vermogen om te multitasken.
– Klantgericht en kunnen begrijpen wat de klant nodig heeft.
– Positieve houding en een “make it happen” -mentaliteit.
– Collaboratieve houding
– Teamspeler met een positieve instelling en een passie voor goed werk
– Aandacht voor detail
– Oplossingsgerichte houding
– Flexibele werkmentaliteit (wat niet betekent dat u altijd overuren moet werken, maar het betekent wel dat u indien nodig verschillende uren kunt werken).
– Zelfstandig kunnen werken en weten wanneer advies te vragen.
– Goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden, native Nederlands.
– Toon de juiste werkhouding en ambitie om iets van uw werk te maken.

Wenselijk:
– Hoewel diploma’s geen goede commerciële mensen maken, is een bepaald niveau van (zelf) onderwijs vereist

– Een leuke plek om te werken aan de Keizersgracht 92-H in Amsterdam, op 8 minuten lopen van het Centraal Station.
– Lunch verzorgd door het bedrijf en genoten met het hele team (zodra weer aan de orde natuurlijk)
– Training en ontwikkeling zowel op het werk als via interne programma’s van Big Group. Maandelijks zijn er Learn and Share sessies waaraan iedereen vrijwillig mee kan doen.
– Kansen om je talenten te ontwikkelen in een snelgroeiend bedrijf
– En last but not least een competitief salaris waar jij blij van wordt en dat ook gerelateerd is aan je ervaring en wat wij denken dat je kunt bijdragen aan onze gezamenlijke toekomst.

Interested in this job?

I agree to my data being used in line with Big Group's Privacy Statement